Bedrijven

Klantenservice Essent

donderdag, 19-10-2017  

▷ Contact met Essent | Klantenservice 0900-0700

Wist jij dat overstappen van energieleverancier vaak gunstig kan zijn? De klantenservice van Essent vertelt jij graag meer over de voordelen die jij als nieuwe klant bij hen hebt. Er zijn in ons land heel veel verschillende leveranciers van gas en stroom en je kunt tegenwoordig helemaal zelf kiezen bij wie je een contract af wilt sluiten. Wat veel mensen doen is dat ze eenmaal een keus maken en vervolgens nooit weer een overstap maken. Dat is onverstandig, want vaak kun je rekenen op interessante kortingen als je overstapt. Vraag dus gerust eens bij de klantenservice van Essent wat voor voordeel zij bieden aan nieuwe klanten. Vergeet dan ook niet om hen te vragen naar de tarieven die zij hanteren, want een leuke welkomstbonus is natuurlijk zinloos als je vervolgens op jaarbasis veel meer geld kwijt bent vanwege een hoger standaardtarief. Ook kun je bij de medewerkers van de klantenservice van Essent navragen wat voor verschillende soorten contracten zij nu bieden en wat zij in jouw geval zouden aanraden. Uiteraard kun je dit soort zaken ook op hun website vaak wel vinden, maar persoonlijk advies is toch altijd prettig om te krijgen!

Klantenservice Essent voor wijzigingen en klachten

Uiteraard staan de medewerkers van de klantenservice van Essent ook klaar voor alle mensen die al voor deze leverancier gekozen hebben. Want ook als je al klant bij hen bent, kun je natuurlijk contact met hen willen hebben. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat jij graag wat gegevens wilt wijzigen, zoals je banknummer waarvan de automatische incasso afgehaald moet worden. Of het kan zijn dat jij van een variabel tarief over wilt stappen naar een vast tarief. Dit kan in bepaalde gevallen echt een logische keus zijn. Daarnaast kan het uiteraard ook gebeuren dat jij als klant een klacht aan de klantenservice van Essent door wilt geven, bijvoorbeeld omdat de jaarrekening niet klopt of omdat er iets anders niet volgens afspraak verlopen is. En heb je te maken met een storing, dan is het natuurlijk ook altijd erg handig om hun medewerkers hierover zo snel mogelijk te informeren. Zij kunnen dan nagaan of het om een storing enkel bij jou gaat of dat het om een groter probleem gaat. Hoe sneller zij weten dat er iets aan de hand is, hoe sneller zij aan de slag kunnen gaan met het oplossen van het probleem. Schroom dus zeker niet om contact op te nemen met de klantenservice van Essent!

Wat heeft jouw voorkeur?

Uiteraard is het zo, net als bij alle moderne grote bedrijven, dat je op verschillende manieren in contact kunt komen met de klantenservice van Essent. Je kunt ze schrijven, mailen en bellen of via social media een bericht sturen. Waar je even op moet letten als je telefonisch contact wilt zoeken, is dat zij over verschillende telefoonnummers beschikken voor particuliere en zakelijke klanten en dat zij bovendien ook nog onderscheid maken tussen MKB en grootzakelijk. Kies dus wel het juiste telefoonnummer! Bel jij het algemene nummer, dan zul je eerst een keuzemenu te horen krijgen, voordat jij doorverbonden wordt met een medewerker van de klantenservice bij Essent. Het keuzemenu bestaat uit de volgende opties:

  • 1 voor mensen die geen klant zijn
  • 2 voor vragen met betrekking tot een verhuizing
  • 3 voor mensen die overwegen hun contract op te zeggen
  • 4 voor vragen met betrekking tot stadsverwarming

Heb jij een andere vraag, dan kun je na het afluisteren van het menu gewoon aan de lijn blijven hangen en wordt je vanzelf doorgeschakeld. Dit is dus wat je kunt verwachten als je de klantenservice van Essent wilt gaan bellen. Lees meer…

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn


Comments are closed.